Bagage


Alla har vi ett bagage, på olika sätt och olika stora, men sanningen är att det är just det bagaget som formar oss som människor.

Vare sig det är barn, ex, djur, missfall, våldtäkter, antal sexpartners, lögner, fel man gjort, hemligheter, seperationer eller ja, vad det nu kan tänkas vara.
Det är på grund av eller tack vare detta, beroende på hur man ser det, att man är just den man är.
Man är inte "samma människa" livet igenom, är man ens det vecka för vecka?
Förändras man inte väldigt snabbt utefter varje erfarenhet man drar på sig?

Även om det är en negativ händelse man har med sig så vet jag att i det lite längre loppet kan man vända det till väldigt många positiva saker.
Man kan lära sig dra nytta av sina egna och andras misstag och använda det aktivt i sitt eget liv.

Om någon tycker om mig för den jag är, vad spelar mitt bagage för roll då? Det är ju det som gjort mig till just MIG och då borde det kanske finnas en viss tacksamhet för vad jag varit med om!?  

Kanske ska man se saker ur ett annat perspektiv än bara sitt eget och redan från början se hur man kan utnyttja situationen till att lära sig något grundligt och djupt till det positiva.

Det är inte lätt alltid, men när man lär sig blir hela livet så mycket lättare! 

Lite nattliga funderingar, nu när sömnlösheten har hittat tillbaka.
Hoppas ni andra har det bra i drömmarnas underbara värld!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0