HOPP Göteborg


På tisdag ska jag alltså till Göteborg där det hålls föreläsningar hela dagen lång. Det är organisationen HOPP som håller i arrangemanget och jag fick en härlig inbjudan via mail av en av dem anställda jag haft kontakt med ett tag. Ska bli galet roligt och spännande, första gången jag ska på något i stil med detta och denna inriktning.
Ska bli kul att träffa dem man haft kontakt med både via telefon och mail, dessa människor som kommit att betyda så mycket för mig.

Väldigt intressanta föreläsningar också, tror detta kan göra att jag får en djupare insikt om mig själv, varför jag hanterat situationer som jag gjort och hela den där biten.
Men jag tar allt som det kommer, vill inte spekulera för mycket, men efter tisdag kommer ni få läsa om hur allt var, det kan jag lova!

Glöm inte att det finns saker NI kan göra för att stödja HOPP och sexuellt utsatta människor. Om ni går in på www.HOPP.org så kan ni läsa om en tidning som heter Våga se, där kan ni skaffa er en prenumeration som endast kostar 150 kr/år. Då stödjer ni inte enbart organisationen, utan får även sätta er in i hur det kan se ut för andra människor, en värld som är dem flesta människors mardröm, vilket är många människors verklighet och vardag.
Annars kan man även skaffa sig ett medlemskap, som då kostar 200 kr/år, man får tidningen Våsa se, möjlighet att delta vid kurser och seminarier och man kan även köpa litteratur som rör sexuella övergrepp till rabatterat pris.

150-200 kr/år är väl något som vi alla kan lägga på något som verkligen gör skillnad?
Hopp har hjälpt så otroligt många utsatta, även mig, och jag skulle verkligen vilja be alla att göra detta, för ni hjälper verkligen, ni hjälper till att hålla en helt underbar organisation vid liv och ni får dessutom säkert ut väldigt mycket av det själva!

Ni får gärna skriva en kommentar om det är någon som får för sig att skaffa sig medlemskap eller prenumerera på tidningen;)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0