+5kg!


Varje vecka kan du nu hitta ett inlägg om saker du själv kan göra för att stödja arbetet mot våldtäkter och för dem redan utsatta! Alla dessa inlägg hittar du i kategorin DU kan göra skillnad!

Det behöver inte handla om miljoner, ingen kan göra allt, men alla kan göra något! :)


Om jag ska vara helt ärlig så avbokade jag min tid på anorexiapunkten, men det är absolut inget jag ångrar. Om det hade gått en enda vecka utan att jag ökat i vikt så hade jag inte fått gå kvar, och just nu är faktiskt tryggheten en väldigt stor del av vad jag behöver. Så istället för det bestämde jag mig för att boka tid hos en psykolog, av många anledningar känns detta rätt. Jag har aldrig varit och pratat med någon om allt som hänt mig, aldrig fått bearbeta min historia genom att prata med någon utbildad, så det får bli steg ett!

Mitt mål med vikten är givetvis att gå upp i vikt (såklart?), men till en början att INTE gå ner i vikt. Ingen press på hur mycket jag ska öka, men har jag väl ökat ett kg så gör jag allt för att inte tappa det.
Ganska magiskt, men bara dem senaste två veckorna har jag ökat från 41 kg till strax över 43 kg. Känns helt galet och jag blir inget annat än lycklig av att kolla på vågen. Detta innebär att jag gått upp 5 hela kg sen i somras, så något gör jag väl rätt eller? ;)

Så underbart att faktiskt känna sig lite normal igen, och förändringen i kroppen är såå positiv, brösten har börjat växa ut igen, vilket aldrig är fel. Det går inte två veckor utan att jag gör "tvåan", ja, det är så mycket värre än man kan tro och kroppen kan inte fungera som den ska så länge det är så med den saken helt enkelt! Energin är långt ifrån tillbaka, men nu orkar jag i alla fall vika klart tvätten, innan kom jag inte ens halvvägs.

Ja, det är så många saker som det har blivit stor ändring på, och ändå är detta bara början. Ser verkligen fram emot att se hur det blir i framtiden, kommer vara så underbart!

Ha en supermysig kväll kära ni <3

Kommentarer
Postat av: Sandra

Allt tar sin lilla tid :) Fint med de framstegs som redan gjorts. Sen kommer du blomma som aldrig förr <3

2012-01-19 @ 23:49:59
Postat av: LORISSA LOVEBOMB

du skriver på ett sätt som gör att man bara... får för sig att man känner dig. Kramar och lycka till med allt

2012-01-20 @ 16:11:59
URL: http://lorissalovebomb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0