Sunda synsätt och ett erkännande!


Igår hade jag ett långt samtal med min kära kloka syster. När vi började prata om min vikt, vilket hon själv tog upp, så sa hon "Jag tror inte ett skit på att du inte vet hur du har gått ner så mycket i vikt, eller att det bara har "hänt". Du vet mycket väl hur det blev såhär." Då började jag förklara hur situationen såg ut, hur jag tänkte och kände och hur det faktiskt hade gått till. Hon sa att hon aldrig skulle låta det gå så långt en gång till, som det gick sist jag befann mig i precis samma situation. 

Trots att jag hela tiden försökt förklara det med att "Nej jag har ingen aning om varför jag går ner i vikt, det bara hände", så har hon förstått. Det kanske alla har gjort egentligen, jag har faktiskt ingen aning. Men att höra henne säga det var så skönt, trots att jag levde i min lilla lögn så visste hon, hon såg ändå sanningen. 

Ja min lilla loppa är underbar, hennes stöd har varit fantastiskt och hon har så många kloka synsätt att dela med sig av till mig. And for that, we thank you! ;)


Oj vad det har handlat mycket om ätstörningar i bloggen sista dagarna. 
Har egentligen massa annat att skriva om, dels ska jag sammanfatta alla stora händelser i ordning bara för att se vad som faktiskt hänt, hur snabbt/långsamt det gått och ta med hur jag känt och så vid de olika tillfällena.
Vill ha det uppradat för mig egen skull. Det jobbiga här är att sätta sig ner med alla papper för att få rätt på när det faktiskt hände. Att öppna pärmen med alla papper från myndigheter brukar medföra en salig blandning av känslor. Men det är väl bara att hugga in i det egentligen, ingen annan som gör det till mig ;)

Förresten, om bara några dagar kommer det första inlägget om hur DU kan hjälpa till med något litet för att hjälpa oss sexuellt utnyttjade på något sätt!

Om du själv har någon idé eller vill få ett inlägg om Er organisation så bara hör av er! 
En gång i veckan ungefär kommer det komma ett tips på vart man kan skänka pengar, volontärarbeta eller till exempel prenumerera på en tidning, då pengarna går till organisationen. Detta ska jag försöka hålla levande så länge det bara är möjligt. Varje organisation/företag jag skriver om ska jag även försöka få med lite djupare information om. Då det givetvis är viktigt att veta vad det är dem står för, vad pengarna går till och vad dem djupast riktar in sig på. Bara som några små exempel. 

Är ni intresserade av detta når ni mig på min mail [email protected], eller kommentera ett inlägg och skriv med er mailadress så jag kan höra av mig! 




Kommentarer
Postat av: Sandra

hurra för din blogg nicole! och hurra för att du kämpar på flitigt :) kram

2012-01-11 @ 17:10:24
Postat av: Malin/ Ung mamma till Tvillingar

Svar: Ja det är otroligt tråkigt... Speciellt när man även frågar vid flera tillfällen vad folk vill läsa om m.m!.. Så e där aldrig ngn som vågar kommentera O nämna vad dom vill läsa om!.

Jätte tråkigt:(. Speciellt är man ser att där är en heldel som läser O även har en hel del sidovisningar m.m!...

2012-01-11 @ 17:11:48
URL: http://sweetnezblogg.blogg.se/
Postat av: vadfanskajagheta.se - Uppsalas största blogg

Hej :)

Jag har en BLOPPIS med över 90 plagg, one piece, skor, väskor, kläder smycken. Mkt oanvänt från Nelly,com Asos,com Bianco, Scorett och gina tricot! Kika gärna in ifall du hittar något du gillar :D Du hittar den på länken här under:



http://vadfanskajagheta.se/galen-bloppis/



KRAM ALEXANDRA <3

2012-01-11 @ 17:25:04
URL: http://vadfanskajagheta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0