Vårdcentralen


Jo, den där läkaren på Planteringens Vårdcentral...
GÅ ALDRIG DIT!! Någonsin.
Inte en enda gång har jag varit helt nöjd efter ett besök där.

Nu sist fick jag en läkare som pratade väldigt dålig svenska.
Hon visste inte vad våldtäkt var.
Menar du våld? Inget sexuellt övergrepp, eller!?
Fisa, rapa, dålig i magen, sömproblem? Kan du förklara vad det är?

Det var så jobbigt att i den situationen när man ska berätta om allt så förstår hon ingenting.
Till slut hängde inget ihop och jag förstod knappt själv vad jag pratade om. Vissa saker fick jag förklara i flera minuter och så nickade hon bara och klämde fram ett långt "Okeeej....". Vilket jag snabbt förstod att så sa hon bara när hon inte hade en aning om vad jag pratade om.

Flera gånger ville jag bara gå därifrån. Det kändes inte lönt att ens sitta där.
Men jag ville inte vänta längre. Hade jag gått så hade jag bara fått gå tillbaka dagen efter.

Hon ringde dessutom i förrgår igen, och denna gången bad hon om ett urinprov. Jag frågade snällt varför, i och med att jag lämnade ett sist. Då skulle dem kolla om jag tog droger, eller några andra saker som jag inte ens uppfattade vad det var.
Hon sa det precis som att "Nu ska vi se vad det är du går på". Och jag blev återigen så sur på henne, sitta där och anklaga en. Jag lämnar mer än gärna ett pisseprov till, men man kan väl för fan bete sig normalt?

Ska ringa dit idag och se hur det går. Har ju fått lite remisser skickade och ska gå igenom proverna lite grundligare.

Ta hand om er gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0