Små ljusa tankar i nattens mörker


Varje dag försöker jag göra till den bästa dagen i mitt liv.
Förbättra allt från smått till stort.
Förlåta mig själv för saker jag gjort.
Förlåta andra för saker dem gjort.
Ändra någon dålig vana till en bra.
Vakna med ett leende på läpparna.
Intala mig själv till att jag duger.
Säga till mig själv att jag inte ska gråta, vare sig det är bra eller dåliga tårar.
Göra något vettigt av mitt liv.

Varje dag händer något positivt, någon bra förändring sker, något mål uppnås.

Vet ni varför?

För att jag har bestämt mig för det :)
SÅ enkelt är det faktiskt. Prova ni också får ni se!

Vill ni veta mer om detta kan jag rekommendera en bok som heter: Varför mår vi så dåligt när vi har det så bra? av Nisse Simonson. Helt otroligt vad vi kan göra med våra hjärnor, men faktiskt så väljer vi själva hur vi har det!

Hoppas ni sover gott, vi ses i drömmarnas värld en annan natt när jag också får ro i kroppen! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0