Randy Sandy

Igår hade jag ett litet samtal med min chef, angående min historia och mitt val av jobb.
Det är så att jag jobbar på Randy Sandy/Martinshop, och för er som inte vet är detta en erotikbutik som ligger i Helsingborg!
Som jag skrev i inlägget där jag svarade på några frågor, så kopplar jag inte alls denna händelsen jag varit med om till sex idag.
Det är två vitt skilda saker för mig, även om dem kan påverka varandra idag.

Sex och samlevnad är för mig ett riktigt kul och viktigt ämne. Även allt som hör till.
Tidigare har jag gått en basutbildning om HIV/AIDS på Noaks ark, där jag även hade praktik på gymnasiet och gjorde bland annat en sexundersökning som handlade om sexvanor i åldern 15-30.
I många år har jag velat bli sexolog, just för att jag tycker det är ett brett och intressant ämne, det finns ofantligt många olika inriktningar och det är en av dem mest naturliga sakerna här i världen.

Dessutom tror jag att människor men framförallt ungdomar idag har överlag ganska dålig koll på många saker, mycket för att informationen kommer på fel sätt. Så som sjukdomar, graviditet, risker, HIV/AIDS och ja, det mesta egentligen, det är så många som är så dåligt informerade, så egentligen är det inte konstigt att till exempel klamydia smittar i den rasande fart den gör.
Dessutom tycker jag att det lilla man läser sex och samlevnad i skolan inte räcker på långa vägar.

Det är sådana här frågor jag vill ta mig an, försöka förändra det som behövs. Förbättring är aldrig fel, och i detta ämnet är det dessutom väldigt välbehövligt!

Nu försöker jag engagera mig så gott det går i frågan om Sexuella övergrepp, och framförallt då mot barn.
Även här finns det många lagar och regler som jag tycker är konstiga, oklara och invecklade. Det behövs många fler människor som tar tag i dessa frågor, för det finns enormt många utsatta som verkligen behöver det!

Egentligen så kan jag förstå att människor kan tycka att det är konstigt, eller ifrågasätta mitt val av jobb på grund av min historia, men som sagt, jag brinner för det jag gör, och det är förbannat roligt.
Kan jag dessutom få engagera mig i frågorna kring sexuellt utsatta så hade min dröm blivit sann.

Nu banade jag iväg lite mer än vad tanken var, men det är svårt att sätta fingret på hur jag känner och varför. Och som sagt, finns det några frågetecken, så bara hör av Er! 

Ha en trevlig helg, och som chefen hade sagt, Ha sex idag!  
Kram på Er!

Kommentarer
Postat av: Randysandy.se

Kram på dig =)

2011-12-10 @ 10:43:34
URL: http://Randysandy.se
Postat av: Nicole

Kram på dig också hjärtat! :)

2011-12-10 @ 16:11:21
URL: http://nicolesberattelse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0