Mål för 2012


Sedan jag började skriva min egen blogg har jag börjat läsa ganska många andra bloggar, som handlar om deras egna berättelser och deras egen historia som sexuellt utnyttjad.
Mitt hjärta gråter varje gång jag ser eller läser något, det är så hemskt, det är så orättvist.

Vare sig folk tror det eller inte så går det att vända. 
Det går att sätta sig själv i en annan sits än som offer. 

Även om jag fortfarande kan vara ledsen, förstörd och tycka att det är så orättvist, så älskar jag MITT liv. Jag kan känna tacksamhet för hur det har blivit i slutändan, tackamhet för att jag har fått träffa så många helt underbara människor tack vare detta och allt underbart fint stöd jag fått från alla möjliga håll! 

Trots smärtan och orättvisan så har jag mer att vara glad än ledsen för. 
Såhär i efterhand så mår jag i så mycket större utsträckning bra än dåligt och jag lever ett fantastiskt roligt, kärleksfullt och glatt liv. 

Även om jag ibland skriver att jag är ledsen, får smärre sammanbrott, panikattacker och så vidare, så händer detta väldigt sällan i jämförelse till hur ofta jag mår bra. 

För att jag själv ska försöka må ännu bättre har jag nu köpt på mig sju böcker som handlar om allt mellan feng shui och andlig vägledning. Feng shui som rensar bort överflödiga känslor och tankar som sitter långt inne, som gör att jag får bort sånt som jag bara tänker på i det undermedvetna, och andra böcker som man får jobba med ordentligt, små saker i vardagen, så som tankesätt och handling i vissa situationer. Exakt vilka böcker det är får ni se om några dagar när jag har fått hem dem :) 

Det är det största målet för 2012, nu är det dags att ta tag i detta ordentligt, att i alla fall göra så gott jag bara kan. Det är bara jag som kan få mig själv att må helt bra, ingen annan. Och detta börjar nu! 

Har Ni några tips på böcker, övningar eller vad som helst för att må bra, bättre självförtroende eller vad som helst som får en att må bra? :) 

Ha en bra och härlig kväll fina människor! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0