Svar på frågor!


Anonym om BMI:
jag är underviktig och måste gå upp 10 kg mitt bmi är 14.9 ! men har du nåt tips på hur man går upp, ska jag träna, äta osv ?

Svar:

Till att börja med vet jag inte vad problemet är, om du inte KAN äta eller om du inte VILL. Om du har symptom för Anorexia tycker jag att du ska börja med att söka dig till en läkare som vet hur man ska hantera just din situation.
Om du är väl medveten om ditt problem och verkligen vill göra något åt det kan det gå att fixa själv, utan tvekan!
Börja försök få i dig mat fem gånger om dagen, tre riktiga mål och två mellanmål. Det behöver inte vara några jättestora mål, men försök få i dig varierad kost. Börja inte med någon hård träning, promenader kan räcka jättebra i början, då sätter du igång kroppen och hungerkänslorna.
Som jag skrivit tidigare rekommenderar jag även Naturdiet´s shakes och smoothies, dem innehåller 200 kcal och kan i längden göra stor skillnad.
Men kom ihåg, har du tendenser till Anorexia är det läkare som gäller för det första! Råden jag ger är bara sånt som funkat för mig som jag själv har satt ihop. Inget som säger att detta tvunget fungerar på någon annan, det gäller att hitta sina egna metoder!
Lycka till! :)



Anonym om Vad vill NI veta?:
vart var ni när han våldtog dig? 
sa du till dina föreldrar direkt?
visste du att det var fel det han gjorde när du var fyra år?
kram

Svar:
Det var i grannens uterum, då huset var till salu och ägarna hade redan flyttat ut. Jag berättade inget alls för mina föräldrar förrän ca 2-3 år efter händelsen. Dock vågade jag inte berätta allt och sa något i stil med att han hade tafsat på mig och han hade försökt "göra barn med mig", som jag då förklarade det. Han sa att han skulle döda mig om jag berättade för någon, därför vågade jag aldrig berätta hela sanningen.
Han sa även "Alla gör detta, till och med dina egna föräldrar" vilket gjorde det svårt att förstå hur fel det var. Det jag tänkte antagligen mest på var att om alla gör detta, varför kommer du döda mig om jag berätta för någon då? Visst förstod jag att något var väldigt fel redan från början, men det är svårt i den åldern, jag var väldigt kluven om allt och vad som egentligen var rätt och fel. 



Anonym om Vad vill NI veta?:
kan du berätta allt om den dagen du blev våldtagen och när du blev våldtagen, som du kommer ihåg?
hur gammal va killen som våldtog dig?
har du kontakt med hans mamma?
kom han i fängelse?
kram

Svar:
Hela denna dagen kan du läsa om i kategorin Min berättelse - Den dagen. Det är bäst att läsa där direkt, då det är väldigt svårt att kortfatta en sådan händelse, där står precis allt!
Tragiskt nog var killen bara 10 år gammal.
Det har hänt en gång att jag träffat hans mamma efter jag slutade där som dagbarn, då skulle jag handla lite och hon jobbade på det stället jag var på. Det märktes att hon kände igen mig, men jag tror inte att hon kunde placera mig riktigt. Hon vet inget om händelsen skulle jag tro, då det inte blev någon rättegång eller utredning på Polisanmälan alls.
Nej, han hamnade inte i fängelse då PA inte ledde vidare eftersom han inte var straffmyndig när brottet utfördes.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0