Sjukdom och djävulskap



Efter att ha haft en enorm huvudvärk i två veckor som inte velat släppa med någon typ av smärtstillande alls ringde jag idag Sjukvårdsupplysningen för råd. Dem sa att jag genast skulle åka till akuten, vilket jag gjorde.
Dem tog lite prover och gjorde den mest grundliga undersökningen jag varit med om, ställde mer frågor än dem någonsin gjort. Det märktes snabbt på läkaren att han fattade att något var fel och han gjorde allt han kunde för att lista ut det. Måste även få det sagt att det var en grymt duktig läkare och han är verkligen gjord för sitt jobb! Min sambo tackade honom så väldigt mycket för att han va så grym som han var, på alla sätt!

Men i alla fall, det var när vi kollade styrkan i kroppen som han reagerade på först, vänstersidan hade jag nästan ingen kraft i alls, även  vänstersidan jag haft ont i huvudet. Högersidan var ganska normal. Inge reflexer reagerade i vänsterhanden, även den handen som har domnat av på kvällarna när jag ska sova. Och det har varit riktigt ordentligt, har inte kunnat röra fingrarna och inte haft någon känsel alls.

Efter alla frågor och undersökningen kunde han fortfarande inte säga med säkerhet vad detta var, med allt tydde endast på en sak och det är att jag blivit smittad med en bakterie som beter sig som ett virus, alltså att den går in i cellerna istället för att sätta sig runt dem.
Om han skulle göra ett test för detta skulle det ta en vecka innan han fått tillbaka provsvaren, men han sa att allt pekade på att det var detta, hade det dock inte gått över på 1-2 veckor så skulle jag komma tillbaka.

På mig har detta visat sig genom att jag varit väldigt snurrig i huvudet, känns ungefär som konstant blodtrycksfall, väldigt ont i huvudet, stel i nacke och axlar, domnande vänsterhand från handleden, konstant trötthet, yrsel, kräkningar/klökningar och sådär allmänt sjuk.

Ja, vad ska man säga? Bara för att jag inte vatt sjuk på två år får jag nu allt dubbelt upp istället? Dessutom kan jag räkna med att må skit i 1-2 veckor till. Då jag valt att inte äta antibiotika eftersom kroppen blir resistent mot dessa bakterier framöver sen, vilket är positivt! Hade ändå fått räkna med en vecka innan jag kände mig helt frisk med antibiotika. Fick egentligen dem två första tabletterna på AB-kuren på sjukhuset idag men efter det kräkte jag ganska mycket, så jag vågar inte fortsätta med dem vilket fall.

Snyggt planerat med spyan måste jag säga förresten. Skulle hem till svärfar och hämta lite gås efter sjukhuset i och med att vi missade gåsamiddagen hemma hos honom igår. Hann inte mer än innanför dörren när jag kände att jag skulle spy vilken sekund som helst, och jodå! Hann precis in på toaletten ;) Sen satt vi och pratade några minuet vid köksbordet och så var det dags igen, bara att hålla för munnen och springa in på toaletten.

Bilfärden hem gick bra och vi klarade oss utan kräk i bilen, sambo värmde gåsen och jag fick i mig lite mat, vilket var väldigt gott! Magen krampade nämligen fortfarande då det knappt fanns något i den att spy upp från första början :(

Nu ligger jag i soffan och här ska jag ligga resten av kvällen :)

Hoppas ni har haft en roligare dag och kväll än mig i alla fall! :D
Ha det  så bra kära Ni! <3




Kommentarer
Postat av: Sandra

Attans vilken otur.. Låter lite läskigt också :( Ouff! Hoppas att du är pigg och kry väldigt snart...

2012-01-15 @ 21:41:31
Postat av: SARA'S HEMLIGHETER

I min blogg berättar jag om mitt liv och om saker jag varit med om – vill nå ut till andra i samma situation. Skriver bland annat om en våldtäkt, misshandel, missfall och mordhot.

2012-01-15 @ 21:50:48
URL: http://sarashemligheter.blogg.se/
Postat av: SARA'S HEMLIGHETER

sv; det är verkligen hemskt att få missfall.. usch å fy! tack så mycket, detsamma till dig! läste om din historia och blev verkligen gripen av den. <3

2012-01-15 @ 23:21:59
URL: http://sarashemligheter.blogg.se/
Postat av: Jolline

Det ädär låter som något som satt sig på mig. Hmm.. jag borde kanske söka läkare jag också.

2012-01-16 @ 14:41:58
URL: http://jolline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0