En ny början?

Jaa, här var det ganska tomt. Ganska länge.
Orken har inte funnits här, inte viljan heller egentligen.

Känner mig totalt borta, samtidigt som jag känner mig väldigt närvarande. Inget nytt, när visste jag var jag hade mig själv sist? Levande men ändå så död. Väntar på allt, livet, terapin, orken, lusten, ja ALLT! Samtidigt som den finns här. Jag vet inte. 

Samtidigt som jag har mått för bra för att skriva har jag stundtals mått för dåligt. Det är väl lite stabilare i min vardag, åt det positiva hållet på väldigt många sätt. Vikten håller sig numera på 45 alltid, efter några dippar ner på 40 kg, jag gråter inte längre varje dag, kanske varannan men det är halverat, MINST! Jag kan känna lycka, fulländad lycka, och gör det faktiskt ganska ofta. Och nästan alltid vet jag varför jag är ledsen, till skillnad från innan när man kunde vara ledsen alltid utan att veta om varför.

För er som slutat läsa för längesen, jag förstår er verkligen ;) Inget intressant detta, men jag har över en månads funderingar i mig. Det har varit hela väntan på att börja gå hos psykologen och det har varit en väldigt lång väntan. Och skitjobbig. Men nu är den snaaart här och det känns som en enorm lättnad!

Finns inte så mycket att berätta egentligen, livet är inte så intressant. Men något håller på att blomma ut ordentligt. Jag hittar mig själv så mycket varje dag, kommer på mig själv och hittar nya saker och sätt. Självförtroendet har nog aldrig varit på detta sätt, även om jag inte kan just NU så ser jag positivt på framtiden, på livet och på mig själv. Det kommer att bli bra, och det är något nytt för mig :) Nytt men underbart!

"Ju mer dem spottar på mig ju fortare kommer jag att blomma"

För att få en nystart i livet, med mig själv, bestämde jag mig för att färga håret Chilirött, och faasikens va snyggt det blev! Helnöjd och en helt annan utstrålning, det kan bara gå framåt, eller hur? :)

Nej, ska inte ge er allt på en och samma gång, men jag lovar att vara tillbaka inom en månad, förhoppningsvis imorgon! Kom på jättemycket att berätta om nu bara för det :P

Ha en härlig kväll kära läsare, och tack för att ni fortfarande finns kvar <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0