Att åldras.


Herregud så underbart det är att bli äldre, att veta att man varje år växer som människa, skaffar sig nya erfarenheter, lär sig massor av saker, får med sig många fina minnen och allt annat som det innebär att åldras. Vet givetvis om att det kommer negativa, jobbiga och svåra saker under tiden också, men nu ska livet fokusera på det positiva, och jag tycker faktiskt om att bli äldre! Trivs jättebra med det och det ska jag inte sluta med. Människor säger att jag bara ska vänta tills jag är 25-30 och uppåt. Ja, kanske det, men när jag är 25 har jag ytterliggare två års erfarenhet med mig i bakfickan, och trivs säkert jättebra med det.
Bara för att andra inte är nöjda med sin ålder, känner att dem gått miste om för mycket, etc., så kommer jag inte göra det, håll allt det negativa för er själva och dra inte ner andra i skiten.

Hör själv hur negativt detta låter, men absolut inte så jag menar det. Det enda jag egentligen vill ha sagt är att alla borde trivas med livet, det finns ändå inget man kan göra för att ändra till exempel sin ålder, den enda du kan göra något åt är din egen situation, ditt tänkande och din inställning.

Trivs du med din livssituation, ålder och sådär överlag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0