Medmänniskor?


Idag har varit en riktigt skitdag. Känner mig bara ledsen och förstörd. Vet inte riktigt vad det är som gnager egentligen, men jag har tänkt ovanligt mycket på hur hela våldtäkten gick till, steg för steg. Det är inte alls i dessa banorna jag brukar tänka. Känner mig bara sorgsen och faktiskt lite arg över hur det gick till. Arg över hur man kan göra något som detta, mot någon som är så liten.

Distansen jag fått till det hela gör att det inte känns som att det är jag som blivit utsatt för detta. Det är bara hela grejen jag blir så sur för. Hur fan kan man göra något sånt? Hur sjuk kan en människa bli?

Något jag tänker på varje dag är alla dem utsatta som inte klarat sig igenom det, som har tagit livet av sig för allt blivit för mycket, som är narkomaner för att dem inte kan möta det verkliga livet, som mår så otroligt dåligt psykiskt och inte klarar av att leva ett "normalt" liv.

Det är så många som säger att dem tycker synd om mig, men helt allvarligt talat, tyck synd om dem som inte klarar sig själva, säg det till dem som behöver höra det! Det finns så många som hade blivit så glada för att någon bryr sig, så lägg den energin på dem istället!

Absolut att jag också har mina skitdagar och mår riktigt dåligt, men jag har klarat mig ur det. Fick precis en känsla om att jag ljög där, har jag verkligen klarat mig ur det eller skriver jag detta för att det ska låta bra?
Skit samma, ja, jag lever, jag mår relativt bra, jag dricker inte, knarkar inte och inget annat för den delen heller, jag har klarat mig ur detta. Väldigt smärtfritt jämfört med många andra dessutom. Så snälla lägg lite energi på människorna runt om er som behöver det, det kan göra en enorm skillnad för dem.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0