Självförtroende



Egentligen skulle jag skrivit ett inlägg om en Organisation för sexuellt utsatta idag, och hur Ni kan hjälpa dem att utföra sitt underbara arbete. Men jag har legat sjuk hela dagen och har inte rört en fena på hela dagen. Detta får alltså vänta till imorgon, då jag inte hunnit skriva ihop riktigt allt idag.
Har sån huvudvärk nu också, så det blir ett litet kort inlägg om självförtroende istället.

Ofta är det svårt att sätta fingret på varför jag mått så dåligt hela mitt liv egentligen, då jag blev utsatt för min våldtäkt så tidigt som jag blev, det går ju inte att säga hur det var före eller efter. Men jag tror att det är det som ligger till grund för att jag aldrig känner mig tillräcklig, det som gör att jag alltid känner mig så ful, äcklig och annorlunda på ett negativt sätt. I hela mitt liv har jag kämpat för att bli accepterad, och det blir ju alltid så fel när man gör det av den anledningen, det blir aldrig äkta och jag som person blir så tillgjord.
Man låter folk köra med en i hopp om att man ska passa in och man är helt enkelt inte sig själv. Varken gällande personlighet, utseende, smink, kläder eller vad det nu än kan vara.

Dessutom, hur man än ser ut är man aldrig nöjd själv, vad man än har för kläder på sig är det alltid något som är fel. Det finns alltid något man kan hacka ner på sig själv för. Man tillåter aldrig sig själv att bara må bra.

Det här dåliga självförtroende kan verkligen äta upp en och det förstör hela livet. en sak jag kommit fram till är att allt kan inte vara perfekt, ja jag kanske har en finne, men jag är JAG, och vad är mer värdefullt än en människas liv? Jag är vacker för den JAG är! Det behövs inte mer än så. Så länge jag har sunda värderingar, är positiv, glad och ärlig, sen kommer det mesta av sig själv.

I denna världen finns så många vackra människor som är bittra och sura, hur roliga och fina är dem att titta på? Men en "helt vanlig" människa som ler, skrattar och har utstrålning, hur underbart är inte det?
Utseendet är inte allt.

Jag är inte på långa vägar någon värre snygging, men när jag är glad kan vem som helst säga vad som helst, det spelar ingen roll. Jag vet att jag är vacker för att jag är just jag. Det finns ingen som är som mig i hela denna världen. Vi alla är helt unika och det är inget vi kommer ifrån, men vi måste lära oss att ta till vara på det. Ta vara på människor, vilka dem än är och hur dem än ser ut, se dem för vem dem verkligen är istället.

Det hör med självförtroende är inte så svårt egentligen, om man bara drar det rakt av, givetvis är jag medveten om hur svårt det kan vara i verkligheten, men ta inte saker och ting så hårt. Vad spelar det för roll om du inte har en perfekt näsa? Du har antagligen hur många som helst andra saker att komma med, eller?
Ta vara på dem positiva delarna, förstärk dem ännu mer, ta vara på dem och glöm för guds skull inte bort dem. Om det finns något rimligt du kan göra åt nackdelarna ska du absolut göra det, men låt dem inte ta över ditt liv.

Du är helt underbar precis som du är ! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0