Anorexiapunkten


Ja då var mötet inbokat på Anorexiapunkten.
Egentligen väger jag 7 kg under vad dem tar emot överhuvudtaget, men jag får en chans att bevisa att jag verkligen vill gå upp i vikt, därmed måste jag öka ganska ordentligt varje vecka. 

Egentligen tyckte jag det lät väldigt konstigt med en gräns på 48 kg, eller har jag en så jävla fel bild av vikten? Tyckte det lät ganska mycket om det handlar om en mottagning för anorektiker. Men men, jag fick komma dit i alla fall..

Inför detta har jag så blandade känslor. Att det blir ett så enormt tvång att gå upp i vikt varje eviga vecka! 
Jag vet att det är det jag egentligen vill sträva efter, men paniken ligger tätt på ändå.
Har försökt visualisera framför mig om när jag går upp på vågen och där står 44. Blir nästan gråtfärdig och jag vet inte riktigt om jag ska skratta eller gråta. Och ändå är det bara en tanke. När detta är verklighet då? Hur fan kommer reaktionen se ut då? Lika gärna som den kan vara negativ kan den iofs vara positiv också, men det är inte så lätt att komma ihåg detta just nu.

Denna lögnen man lever i gällande mat, vikt och allt det där är helt sjukt. Min första tanke var hur jag skulle kunna fuska mig till ett kg eller två så att dem "ser" att jag gått upp i vikt andra gången jag kommer dit. Men nej, jag kommer inte gå på den där lätta som kroppen försöker lura mig på. Jag SKA klara detta nu, jag ska bli frisk och jag ska tillåta mig själv att må bra!

Om jag nu dessutom ska lägga alla dem pengarna på det så ska jag göra precis allt dem säger att jag ska. INGET fusk och INGA bortförklaringar! Jag skojar inte, 80% av min lön kommer gå dit varje månad, och bara det känns hårt nog egentligen. Men det hade varit värt alla pengar i världen, för att bara må bra! Så det får det vara värt! 

En jävla sak att unna sig egentligen va? 
Tänk om man istället känt att alla dem pengarna kan gå åt att köpa riktigt god mat och bara gå upp på det sättet istället, så mycket enklare allt hade varit! 

Vad har Ni för tips att dela med er av gällande viktuppgång?
Aptitökande tabletter, shakes, ändring av tankesätt eller vad som helst, allt är välkommet! :)

Kommentarer
Postat av: LORISSA LOVEBOMB

Jag har tyvärr ingen hjälp att ge, men du har mitt stöd och mina tankar hos dig ska du veta!



sv: jo håret växer ut i omgångar. Jag är bärare av sjukdomen hela livet, och håret kommer ramla av i omgångar men det kan gå flera år emellan. Så nu hoppas jag att det ska växa ut så jag hinner få en frisyr igen innan det ramlar av nästa gång. Mest hoppas jag förstås att slippa tappa håret igen överhuvudtaget, men med den här auto immuna sjukdomen är det aldrig något som är säkert.



Tack för komplimangen om att jag passar i mitt korta hår :)

2012-01-12 @ 19:01:14
URL: http://lorissalovebomb.se
Postat av: FÖRLORAT PAPPA + 2 VÅLDTÄKTER

de är bara bra med mig, sj då?

2012-01-12 @ 19:28:34
URL: http://nej.blogg.se/
Postat av: FÖRLORAT PAPPA + 2 VÅLDTÄKTER

Hej Babe <3



Nu tävlar ja ut en blogg dator *"hp compaq mini cq10-800so"* till ett värde av 1995:- . Jag kommer att utseé två vinnare.



Tävlings reglerna är enkla, de är bara tuta och köra!

I Sammarbete med PriceRunne

2012-01-13 @ 09:08:13
URL: http://nej.blogg.se/
Postat av: FROSTIE

Väldigt duktigt att du tänker ta tag i detta även om det inte är lätt! Tycker du tänker väldigt klokt i att inte fuska osv !!



Jag tror först och främst på ändrat tankesätt om det är möjligt :)



Sätta små mål som är "nåbara" och glädjas åt att du blir piggare och ser friskare ut med mera näring i kroppen.



Jag kommer att hålla tummarna att du fixar det så du börjar må bättre!



Lycka till!! /Hellan

2012-01-19 @ 22:05:31
URL: http://frostie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0